ARTOTEC

Guggenheim Museum i Helsingfors, Finland. Utställningar, seminarier, symposier, konferenser och det officiella utnämnandet av vinnare och deltagare, samt invigning som presenterar projektförslag ...

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2015 17:53 CEST

Utställningar, seminarier, symposier, konferenser och det officiella utnämnandet av vinnare och deltagare, samt invigning som presenterar projektförslag till den stora internationell arkitekt/designer tävlingen för framtidens Guggenheim Museum i Helsingfors, Finland.

Som vi nämnt tidigare deltog ARTOTEC i denna internationella tävling. Vårt förslag är nu allmänt tillgängligt i sin helhet på webbplatsen för stiftelsen GUGGENHEIM Foundation.

Vi stödjer och följer med intresse utvecklingen av det alternativa förslag under projektnamn The Next Helsinki.

Utställningen « GUGGENHEIM HELSINKI NOW! » pågår från den 25 april till den 16 maj 2015, Kunsthalle Helsinki.

Två seminairer, Principles of Play Children’s (Workshop) och Play Today (Lecture) är speciellt organiserade för detta ändamål. De ägnar särskild uppmärksamhet till lek och dess psykologi samt dess specifika dynamiska effekter på förändringar i allmänhet, utveckling och vitalitet i vår samhälle.

Vi är stolta över att har varit delaktigt i processen av detta projekt och noterar att vårt arbete är och ger som ”ringar på vattnet genom det specialla spiralformade mönster av ARTOTECs design” väckt relevanta frågor och resonemang inom konsten, arkitekturen, stadsplanering, landskapsarkitektur och design i ett humanistiskt och ansvarsfullt perspektiv och skala med avsikt att skapa ett bättre samhälle.

ARTOTEC Propopsal GH-44095710

Integrated [ART & TECHNOLOGY] concept in an architectural, landscaping and urban context.
Iceberquiem / Pyramidus / Volcanus / Naturalys

This proposal is based on a purely artistic idea, conceptual assimilations, an allegory of the representation of an ICEBERG and a VOLCANO.

Vill du läsa mer …

Källa: ARTOTEC Aktuellt

_________________________________________________________________

OBS! Foto, texter och förslag kan inte användas, kopieras, reproduceras eller distribueras utan skriftligt tillstånd av upphovsrättsägare ARTOTEC AB. Skicka en förfråga till info@artotec.org

Vill du begära en offert med leveransvilkor?
Behöver du ritningsunderlag i dwg format för gällande säkerhetsavstånd eller fallunderlag?
Fotodokumentation för publiceringar?
Boka tid för möte, utställning, eller föreläsning?
Har du en fråga angående våra produkter?
Våra rekommendationer?

Kontakta oss då per mail eller ring oss!

E-post: info@artotec.se
Mobile: 070 22 37 842