Beriksson

Guido Castagna och Gardini erbjuder världens bästa Giandujotti och cremino-nötchoklad

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2013 10:03 CET

Giandujotti och cremino är klassiska italienska nötchoklader som många italienare håller kära. Dessa nötchoklader som svenskar skulle referera till som nougat är fylld av noga utvald kakao samt hasselnötter från Italien. Guido Castagna framställer sin choklad från böna till choklad i chokladhuvudstaden Turin i norra Italien medan Gardini framställer sin choklad med typiska italienska smaker, såsom storsäljaren som är en chokladserie med sex olika kakor som innehåller en procent havssalt. Båda chokladartister har höga ambitioner och vidareutvecklar klassiska produkter, alltid med fokus på hög kvalitet och en strävan mot nya spännande smakupplevelser.

Guido Castagnas produkter som vann pris är: giandujotti – guld, giandujapralin med kanel och ringblomma – guld, creminopralin med pistagenöt – guld, nötcréme – guld. Gardinis produkter som vann pris är: Cremino med lakrits – guld, cremino med körsbär – silver, deras mörka choklad med kardemumma och kaffe – silver.

Guidos giandujotti har tidigare vunnit silver i samma tävling och den har även blivit utnämnd till italiens främsta Giandujotti av mattidningen Gambero Rosso. Även Gardinis cremino och Guidos nötcréme och giandujapraliner har även tidigare år vunnit priser vid denna tävling. Guido Castagna använder sin härligt krämiga gianduja i samtliga sina nötchokladprodukter och detta njutningsmedel finns även att köpa i form av en 100 grams chokladkaka. Missa inte världens främsta nötchokladprodukter enligt International Chocolate Awards.

Guidos giandujotti och giandujapraliner väger 7 gram och kostar cirka 10 kronor, Gardinis cremino med lakrits och körsbär väger 120 gram och kostar cirka 120 kronor, Gardini erbjuder även lakritscreminon som pralin och då kostar den ca 10 kronor.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.