Ladbrokes

Guld för Anja i Åre?

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2009 15:35 CET

Anja har tidigare tagit tre guld i Åre, två i storslalom och ett i störtlopp. I helgen är det dags för tävlingar i Åre igen och Anja har visat en bättre form under de senaste fartgrenarna men att hon tar hem segern i helgens lopp ger hela 22 gånger pengarna. Favoriten bland de svenska damerna är Maria P-H som har visat fin form och är farlig på hemmaplan till 9 gånger pengarna.

Storfavoriten i Åre hittar man tyvärr inte bland de svenska damerna utan det är Kathrin Zettel från Österrike till odds 4,50.

”Både Maria P-H och Anja har visat sig på sin bättre sida i tävlingarna men de har båda en bit kvar för att kunna utmana favoriterna. Pärson har meddelat att det blir hennes sista säsong så vi hoppas verkligen att hon skrällar och får med sig ytterligare ett guld från Åre”, säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Aktuella odds:

O Bertrand 36.00

C Alcott 101.00

För mer information:

www.ladbrokes.com. Direkt till oddsen: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Vintersport/Alpint/Damer---Storslalom---%C3%85re/-e213732093

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.seför mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.