Guld Invest

Guld Invest: Lägesrapport Guld Invest Norden AB

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 16:13 CEST

(Aktietorget: GULD)

Under kvartal ett har bolaget ingått avtal med smyckesdesigner Etena. Etena kommer för bolagets räkning designa två större kollektioner höst och vår, samt två mindre kollektioner för vinter och sommar. Kollektionerna kommer innehålla både herr- och damsmycken. Första kollektionen kommer att lanseras under hösten 2009, men inom kort kommer smakprover att visas på bolagets hemsida.
Struktureringsmässigt har bolaget under 2009 kommit till sin ordning. Koncernens har samlat bolagens samtliga enheter till kontoret i Stockholm och därav minskat kostnaderna mot motsvarande period 2008 drastiskt.

Under måndagen den 20 april kommer hemsidan www.guldkursen.se lanseras, där kommer ädelmetallpriser dagligen uppdateras, samt marknadsanalyser om metallkursutvecklingen publiceras.

Koncernens nästa kvartalsrapport (q1) offentliggörs tisdag den 21 april 2009.

För ytterligare information kontakta:

Thomas Jansson
Guld Invest Norden
tj@guldinvest.se
www.guldinvest.se

Guld Invest Nordens huvudsakliga affärsidé är att genom förvärv konsolidera, omstrukturera och utveckla ädelmetallbranschen i Norden. Bolaget kommer främst att verka inom smyckesbranschen