PrimeWine

Guld till champagnen Henriot – PrimeWine Group flerfaldigt belönade vid Vinordic Wine Challange!

Pressmeddelande  •  2011-04-13 15:10 CEST

Champagnen Henriot Brut Rosé fick Guld vid Vinordic Wine Challenge då drygt 800 viner slogs om utmärkelserna. Igår korades de bästa och mest prisvärda vinerna på den svenska marknaden. Inom varje smaktyp utsågs en guld-, silver- och bronsvinnare och sammanlagt delades det ut 38 utmärkelser.

PrimeWine Group gick inte tomhänta hem igår när vinnarna utsågs på Allmänna Galleriet i Stockholm! Det blev, förutom guldet, även silver till både det mousserande vinet Graham Beck Blanc de Blancs Brut och det nylanserade Mad House Riesling, en australiensisk Riesling förpackad i Bag in Box. Det sydafrikanska vinhuset Graham Beck fick även utmärkelsen "Bästa köp" för deras Graham Beck Chardonnay Viognier.

"Vi på Mondowine är förstås mycket glada för utmärkelsen och hoppas med tanke på att Henriot tillhör det absoluta toppskiktet i Champagne ,och roséchampagnen är inget undantag, att ännu fler vinintresserade konsumenter får upp ögonen för detta fantastiska champagnehus", säger Filip Grufman, partner och Senior Brand Manager Mondowine Sweden.

GULD
Mousserande rosévin (inkl champagne)
Henriot Brut Rosé (champagne)
Art.nr. 81422
Importör: Mondowine Sweden
Pris 469 kr
(fick även BÄSTA KÖP i klassen 90 +/75 cl)

SILVER
Vitt Boxvin
Mad House Riesling 2010
Art.nr. 6474
Importör: Multibev
Pris 197 kr
(fick även BÄSTA KÖP i klassen 170 – 199 kr/3 l)

SILVER
Mousserande
Graham Beck Blanc de Blancs Brut 2007
Art.nr. 6505
Importör: PrimeWine Sweden
Pris 149 kr
(fick även BÄSTA KÖP i klassen 101 – 149 kr/75 cl)

BÄSTA KÖP (BEST VALUE)
Vitt flaskvin 60 – 69 kr/75 cl
Graham Beck Chardonnay Viognier 2007
Art.nr. 15515
Importör: PrimeWine Sweden
Pris 69 kr

Tävlingen är ett samarbete mellan Vinordicmässan och tidningen Allt om Vin. I årets jury ingick sommeliererna Susanne Berglund Krantz, Ulf Engelhardt, Åsa W Karlson och Jan Rosborn, tillsammans med vinjournalisterna Igor Arvidsson, Gunilla Hultgren Karell, Claes Löfgren och Magnus Waern.

För mer information om vinerna kontakta Malin Edblom malin@primewinegroup.com

PrimeWine Group består av fyra fristående bolag som importerar och säljer viner till den svenska marknaden. PrimeWine Group har sedan starten 2002 haft en snabb och medveten tillväxt. Idag är vi bland de 3 största importörerna med 40 anställda och en omsättning på 700 miljoner kronor.

Inom PrimeWine Group finns bolagen PrimeWine Sweden, Mondowine, BGS Vinhandel och Multibev.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom