Procter & Gamble

Guld till Gillette Venus “Tag The Weather”.

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 10:54 CEST

Saatchi & Saatchi Stockholm vann igår guld i “The Bees Awards” för P&G kampanjen Venus “Tag The Weather” i kategorin “Best Use of Geo-location for Social Media Marketing. Galan är den första i sitt slag då den hyllar internationella sociala media utövare inom marknadsföring och kommunikation.

”Tag The Weather” genomfördes i Sverige och är ett av P&G:s  testcase för att utvärdera hur mobilen kan användas för att engagera och underlätta för konsumenter på ett relevant sätt samt för att skapa meningsfulla konsumentkontakter.

I Venuskampanjen undersöktes möjligheten att engagera konsumenter under en lågsäsong för produkten genom att engagera dem i ett av de mest vanligt förekommande samtalsämnena; vädret.

De andra nominerade i kategoin "Best Use of Geo-location for Social Media Marketing" var:

“The great Beach CleanApp” - INNOCEAN USA
“Hertz Foursquare – OMD
“Tag the weather” – Saatchi & Saatchi Stockholm

Läs mer här:: http://www.beesawards.com/en/bees/2013/welcome

Saatchi & Saatchi Stockholms has been nominated in “The Bee Awards” for the P&G campaign Venus “Tag The Weather” in the category "Best Use of Geo-location for Social Media Marketing”.

“Tag The Weather” was conducted in Sweden to explore if it was possible to get consumer engagement during a low season for shaving by engaging with them on one of the most common everyday engagement topics such as the Weather.

Read more here: http://www.beesawards.com/en/bees/2013/welcome

Fyra miljarder gånger per dag använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter, i Norden marknadsförs bl a Pampers, Always, Alldays, Yes, Ariel, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Wella, Vicks, Gillette, Oral-B, Duracell och Braun. Företaget har 127 000 anställda som arbetar i mer än 80 länder