smartclip Nordics

Guld till smartclip

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 12:46 CEST

Streaming Media European, Storbritanniens ledande och en av Europas främsta konferenser och tävlingar när det kommer till tekniska lösningar och affärsmodeller inom online video. Konferensen och tävlingen hålls i London och är den enda i sitt slag som låter slutanvändarna rösta på de produkter och tjänster som de använder varje dag.

På galan som ägde rum i London tidigare i veckan kammade smartclip hem guldet i kategorin Bästa plattform för videoreklam och vann därigenom över Videoplaza och Gorillabox. Den årliga utmärkelsen hade ett deltagarrekord på drygt 300 nomineringar och nästan 14 000 röster.

- Det är jättekul att vi blir belönade för allt vårt hårda arbete och vi är stolta över utmärkelsen, säger Mattias Spetz, VD för smartclip i norden.

Spotify, BBC och Xstram var också några av vinnarna i sina kategorier. Fullständig lista på samtliga vinnarna finner du här.

About smartclip
smartclip (www.smartclip.com) is a global multi-screen and brand advertising platform specializing in video ad formats across all Internet-connected devices including, smartphones, tablet PCs, gaming consoles, set-top boxes and connected TVs, in addition to the classic PC. The company helps advertisers and media agencies to reach targeted consumers. Publishers benefit from proprietary and innovative technology solutions for the monetization of their video content. smartclip is headquartered in Hamburg, Germany with major operations in Europe, Australia, the U.S. and Latin America, pushing the frontier of digital video advertising.

The company is a wholly owned subsidiary of Adconion Media Group, which has 26 offices serving 20 countries around the world.

Twitter: @smartclipAG