Guldbrev - Vi köper guld på nätet!

Guldbrev i samarbete med AIK Ishockey

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 14:21 CEST

– Vi är mycket stolta över att kunna stödja svensk damidrott genom AIK Ishockey. Många av våra kunder är kvinnor som uppskattar öronmärkta insatser där kvinnliga prestationer i samhället premieras, säger Guldbrevs VD Jörgen Karlsson.

– Samarbetet ger oss en strategisk placering av vårt varumärke med värdefull exponering i både tv och tryckt media. I vårt samarbete vill vi aktivt bidra till föreningens utveckling och en resa mot guld 2014.

Ett idogt arbete inom AIK-familjen har även inneburit att damhockeyns säsong i Riksserien är räddad. Efter bidrag från AIK:s huvudförening och från hockeyns nya samarbetspartner Guldbrev kan damlaget ställa upp i högsta serien.

– Jättekul att vi har hittat den här lösningen. Med gemensamma krafter har vi lyckats möjliggöra detta. Vi är oerhört tacksamma till vår nya samarbetspartner Guldbrev som går in helhjärtat i både herrarnas och damernas elitsatsning. Dessutom alla AIK:s medlemmar som genom sin medlemsavgift stöttar vår sektion, säger AIK Ishockeys VD Peter Birath.

Guldbrev i korthet

Guldbrev är en av Nordens största köpare av guld från privatpersoner med högsta kundbetyg från den oberoende konsumenttjänsten Trustpilot samt högsta kreditbetyg (AAA). Guldbrev AB grundades i Sverige 2009 och erbjuder privatpersoner ett smidigt sätt att sälja guld via försäkrad och rekommenderad postförsändelse. Guldbrev är även aktivt i Finland, Norge, Danmark och Nederländerna. Koncernens omsättning uppgick 2012 till ca 278 MSEK.

Kontakt Guldbrev: Jörgen Karlsson, VD, j.k@guldbrev.se, tel 070-397 57 37

Mer information om Guldbrev finns på www.guldbrev.se