Ladbrokes

Guldet går till Edsbyn - bandyoddsen säsongen 2005/06

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2005 17:21 CEST

Årets säsong börjar den 11 november. Edsbyn (2,75) tycks vara bättre än någonsin. Med en breddad trupp och starka resultat på försäsongen, bland annat seger i Svenska Cupen, ser det ut som det blir Edsbyn Three – Peat i år.

Årets outsider kan bli Bollnäs (15,00) som förra säsongen tog sig till SM-semifinal och har goda förutsättningar för att spela final på Studenternas.

– Vad är det med luften som gör Hälsingland så framgångsrikt i bandy? Ingenting tyder på att guldet går till Stockholm trots Hammarbys toppvärvningar av landslagsbröderna Bergvall, säger Nicklas Kulti, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Bandyoddsen säsongen 2005/06

Edsbyn 2,75
Hammarby 3,25
Sandviken 3,75
Västerås 8,00
Bollnäs 15,00
Vetlanda 21,00
Villa 26,00
Vänersborg 41,00
Broberg 81,00
Falun 81,00
Boltic 101,00
Sirius 151,00
Ljusdal 251,00
Katrineholm 401,00
Derby 501,00
Motala 501,00

För mer information:

www.ladbrokes.com

Nicklas Kulti, Sverigechef Ladbrokes, +46-8-407 64 46, +46-708-710 422, nicklas.kulti@ladbrokes.se

Ladbrokes är världens största bookmaker och en del av Hilton Group PLC som är noterat på Londonbörsen. Ladbrokes omsatte ca 133 miljarder kronor 2004 och sysselsätter 12 000 personer. Bolaget driver 2500 spelbutiker i Storbritannien, Irland och Belgien. Ladbrokes.com har idag över 1,5 miljoner medlemmar.