Guldfågeln AB

Guldfågeln lanserar Ventlinge Kyckling

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 13:47 CEST

Guldfågeln lanserar den 2 april Ventlinge Kyckling på Foodservicemarknaden. Under det nya varumärket Ventlinge Kyckling lanseras inledningsvis två olika produkter – Kycklingbröstfilé med skinn samt en anatomiskt styckad Kycklingklubba. Ventlinge Kyckling föds upp på Öland och är en kyckling där både kycklingen och fodret är närproducerat. Fodret är dessutom fritt från sojaprotein.

-  Ventlinge Kyckling är uppfödd på Öland. Det är en kyckling där både kycklingen och fodret är närproducerat. Fodret består av bl a vete, raps, ärtor och åkerbönor vilket innebär att fodret är fritt från sojaprotein, säger Jimmy Samuelsson, VD för Guldfågeln AB i Mörbylånga.

Ventlinge Kyckling är uppfödd på ett etiskt sätt enligt branschorganisationen Svensk Fågels omfattande djuromsorgsprogram och är garanterat fri från salmonella. Den föds upp på bara en kvarts avstånd från slakteriet så transporten är oerhört kort.

- Smak och kvalitet är i toppklass, för en god uppväxt ger en god smak, säger Jimmy Samuelsson. På Guldfågeln är vi stolta över att på det här sättet bidra till god och sund mat samtidigt som vi värnar om vår gemensamma miljö.

För mer information kontakta gärna:
Jimmy Samuelsson, tel 0485-495 10

Fakta Guldfågeln

Guldfågeln AB är Sveriges största privata kycklingproducent. Företaget har verksamhet på Öland och i Falkenberg. Omsättningen är 1,1 mdr SEK och man har ca 470 anställda.