Ladbrokes

Guldfeber i Allsvenskan

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2006 15:37 CET

Aldrig har Allsvenskan varit hetare än inför sista omgången på söndag, inte mindre än tio lag är inblandade i avgörande matcher. Omsättningstrenden från VM håller sig och spelintresset på fotboll är enormt. Ladbrokes räknar med den högsta omsättningen på en allsvensk omgång någonsin.

Guldstriden står mellan Elfsborg till 1,33 och AIK till 3,25. Ladbrokes har guldfrossa och förlorar stora pengar oavsett om Elfsborg, som spelades till 17 gånger pengarna innan serien, eller AIK, som spelades till 41 gånger pengarna innan säsongsstart vinner guldet.

Vi har haft ett fantastiskt fotbollsår, vadslagning på fotboll slår alla rekord. Under Allsvenskan, Premier League, Champions League och VM i Tyskland har rekord efter rekord slagits” säger Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef, som fortsätter, ”en starkt bidragande orsak har utan tvekan varit live-bettingens genombrott”.

Aktuella odds - vinner Allsvenskan 2006

Elfsborg 1,33
A I K 3,25

Matchodds – slutomgång Allsvenskan

AIK-Malmö FF
1,70/3,60/ 4,50

Häcken-Helsingborg
2,70/ 3,40/ 2,35

Gefle-GAIS
1,85/3,40/ 4,00

Elfsborg-Djurgården
1,60/3,75/5,00

Göteborg-Halmstad
1,85/3,40/4,00

Kalmar-Örgryte
1,70/3,60/4,50

Öster-Hammarby
2,80/3,40/2,30

Vilket lag gör först mål i guldmatcherna?

Elfsborg 2,50
AIK 3,00
Malmö 4,50
DIF 6,00

Vilka två lag åker ur Allsvenskan?

Örgryte & Öster 1,70
Örgryte & Häcken 2,40
Häcken & Öster 8,00

Mer information:

www.ladbrokes.com

Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-407 64 46, +46-708-710 422, nicklas.kulti@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes omsatte 2005 ca 155 miljarder, har 2 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.