Ladbrokes

GULDFIRANDE I MALMÖ

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2010 13:05 CET

Malmö FF blir svenska mästare 2010! Inte mycket tyder på någonting annat då de har allt i egna händer och ett sargat och omotiverat Mjällby på andra sidan planen. I bottenstriden är det desto jämnare där Gefle och Åtvidaberg gör upp om kvalplatsen. Fördel Gefle där.

Söndag 7/11

Malmö FF-Mjällby 1,25-5,50-10,00

Viktiga avstängningar att notera i båda lagen. Hos guldjagande MFF saknas Ivo Pekalski och i bortalaget får inte Tobias Grahn och Patrik Rosengren delta av samma anledning. Lägg därtill att hyperfarlige Mostaf El-Kabir saknades senast och det är ett sargat Mjällby som reser till Malmö. HIF fans gör allt för att stödja Mjällby, och det ryktas om en speciell bonus till Mjällbyspelarna vid bra resultat. Det kommer inte hjälpa då Sveriges bästa lag 2010 visar klassen. Malmö FF vinner och blir svenska mästare!

Helsingborg-Kalmar FF 1,40-4,33-7,50

Tunga avbräck i båda lagen. Hemmalaget får avvara ordinarie mittbackarna Joel Ekstrand och Marcus Holhersson på grund av skada, och i Kalmar saknas viktige lagkaptenen Henrik Rydström. Helsingborg måste försöka koppla bort resultat från Swedbank Arena för att fokusera på sin egen insats här. Seger är ett måste. Hemma på Olympia är man en maktfaktor och klassen bättre än Kalmar. Tidiga Malmö FF mål kan dock störa HIF här, men det mesta tyder på att Helsingborg pressar Malmö hela vägen in. Etta!

Häcken-Brommapojkarna 1,55-3,75-6,00

Brommapojkarna i praktiken ur Allsvenskan. Stod upp tappert länge mot MFF med en enormt skadedrabbad trupp, men föll till slut klart och BP får börja om i Superettan. Återstår att se hur många av spelarna som är tillbaka här, och om det återigen blir en trupp utfylld av juniorspelare. Hemmalaget blandar och ger men har stora kvalitéer i laget vilket de visat hemma mot flera topplag. Det ska vara stor klasskillnad för dagen och visar bara Häcken normal inställning vinner de klart. Hemmaseger.

Djurgården-Halmstad 1,75-3,50-4,50

Två lag helt utan motivation. Halmstad har liksom GAIS gjort en dålig höst där många spelare underpresterat. Talang finns i truppen, men tränare Jacobsson har inte fått ut max av den. Anel Raskaj avstängd för HBK. Djurgården bygger vidare inför nästa år och ser intressant ut med sin finska satsning. Möjligen kan det passa HBK att spela utan press för första gången på länge, men laget som vill mest här vinner. Öppet på förhand.

Elfsborg-GAIS 1,45-4,00-7,00

Hos Elfsborg måste säsongen ses som ett misslyckande. Långt ifrån guldstriden och inget Europaspel. Tungt med en såpass namnkunnig trupp. Lagkapten Fredrik Lundgren avstängd för GAIS efter sin utvisning senast. GAIS som var på väg att bli indraget i bottenstriden inför slutomgången efter en usel höstsäsong fick dock ett par gynnsamma resultat med sig förra rundan vilket gör att makrillarna är Allsvenskt även 2011. Elfsborg är enormt starka hemma på konstgräset och bör ta tre poäng i en betydelselös kamp.

IFK Göteborg-Gefle 1,95-3,30-3,80

Förstekeeper Marcus Sandberg lär saknas för änglarna efter han fått en tuff smäll mot Örebro. Erik Dahlin ersätter. Fiaskoartad säsong för guldtippade IFK Göteborg, och det bör innebära förändringar inför 2011. Man möter här ett Gefle som spelar för sin Allsvenska existens. Jakob Orlov har dragit ett stort lass framåt för Gävle-laget med flera viktiga mål, och bör vara på topp här för att Gefle ska ha en chans. IFK är det bättre laget, men här vinner Gefle på en större motivation. Tvåa!

Trelleborg-Örebro 2,45-3,20-2,75

Tunga spelare saknas i båda lagen. Turunen och Fakhro är avstängda för Trelleborg, och Abelson lär vara fortsatt skadad. Det leder till något av en mittbackskris för formstarka TFF. Hos Örebro saknas viktige mittbacken Michael Almebäck efter för många varningar. Trelleborg har varit ett av höstens mest formstarka lag och har mycket att bygga vidare på inför nästa år. Det har även Örebro som får spela i Europa League nästa säsong. Helt jämn match. Kryss.

Åtvidaberg-AIK 2,00-3,30-3,60

Kenny Pavey avstängd för gnaget. AIK har spelat upp sig rejält på slutet och man lyckades rättvist säkra nytt kontrakt hemma mot Elfsborg. Säkerligen skönt för ett AIK under hård press. Stor segerorganisatör som vanligt Mohammed Bangura. Här ligger allt fokus på hemmalaget, som måste vinna för att ha någon chans att spela Allsvenskt även 2011. AIK lär säkert lufta en hel del spelare, och Walid Atta lär inte komma till spel. Åtvidaberg slår ett AIK som har tankarna på 2011. Etta.

Aktuella odds – Allsvenskan omgång 30

Helsingborg - Kalmar  1,40  4,33  7,50

Häcken - BP  1,55  3,75  6,00

Djurgården - Halmstad  1,75  3,50  4,50

Göteborg - Gefle  1,95  3,30  3,80

Trelleborg - Örebro  2,45  3,20  2,75

Elfsborg - GAIS  1,45  4,00  7,00

Åtvidaberg - AIK  2,00  3,30  3,60

Malmö - Mjällby  1,25  5,50  10,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com