Swedish Eventing

Guldmedaljören från 2015 kommer inte till start i årets kamp om Mästartiteln!

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2016 18:04 CEST

Svensk fälttävlans förbundskapten Staffan Lidbeck tog hem segern i Fälttävlans Mästarnas Mästare när tävlingen avgjordes för första gången 2015. Med målet att försvara titeln har Staffan laddat för fullt för att tävla om guldet på torsdag under Fälttävlansveckan i Flyinge. Men OS närmar sig snabbt och förbundskaptenen kommer nu istället åka till Aachen för att på plats se vilka svenska fälttävlansryttare som ska ta de sista platserna till Rio.

- Det är väldigt tråkigt att inte kunna vara med och försvara titeln Fälttävlans Mästarnas Mästare, men som förbundskapten för svensk fälttävlan så måste jag ju sätta vårt OS-lag före min egen chans till guld, säger Staffan Lidbeck. Fälttävlansveckan gillar jag skarpt och ser fram mot att kunna delta nästa år, fortsätter Staffan.

Swedish Eventing vill utveckla och stärka svensk fälttävlan. Vi vill vara med och stötta tävlingsarrangörer, ryttare och hästägare för att utveckla och stärka svensk fälttävlan. En ideell förening som tar svensk fälttävlan framåt. En del av Swedish Eventings arbete är att arrangera Fälttävlansveckan på Flyinge där tävlingen Fälttävlans Mästarnas Mästare avgörs.

För bilder kontakta Hannah Ljung, 070-2152108, hannah.ljung@icloud.com