Philipson Söderberg AB

Guldmedaljregn på öl & whiskeymässan

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 17:01 CET

Guldet gick till Connemara Sherry Finish, Yamazaki 18 Y.O och Yamazaki 12 Y.O som fick 2 st guldmedaljer.

Silvret gick till Yamazaki 18 Y.O, Bowmore Darkest 15 Y.O, Hakushu 18 Y.O, Glenfarclas In Flames 1973, Connemara 12 Y.O Peated, Connemara 8 Y.O Peated, Millars Special Reserve, Morrison`s Islay Legend 8 Y.O, Hibiki 17 Y.O och Bowmore Tempest 10 Y.O som fick 2 st silvermedaljer.

Brons och en delad 3:e plats fick Hibiki 12 Y.O, Glenfarclas 21 Y.O samt cidern Boulard Cidre De Normandie.

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg är ett självständigt dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation. Med tradition och erfarenhet i branschen, både internationellt och på den svenska marknaden, fyller Philipson Söderberg en viktig roll i att nå visionen - att bli den ledande koncernen inom alkoholhaltiga drycker i Norden, Baltikum och norra Europa.