Rabble Communications

Guldmobilen till Rabble!

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 17:24 CET

Rabble fick Guldmobilen för Årets Mobila Marknadsföring vid den stora Mobilgalan 2011 i Kista Science Tower i Stockholm med motiveringen ”För att i hård konkurrens ha visat att även ett litet arbetslag kan vara innovativa med en unik tjänst på en stor marknad.”

Rabble uppstod som idé i mars 2010, och lanserades redan i juli samma år av fem unga entreprenörer.

Därifrån har företaget utvecklats snabbt och samlade redan första året på sig över 100.000 nedladdade appar, med en väldigt hög andel aktiva användare.

”Vi ser Guldmobilen som en bekräftelse på vad vi egentligen redan fått veta från tusentals nöjda kunder och annonsörer – att vi lyckats skapa en plattform där företagen möter sina kunder på kundernas villkor. En positiv reklamkultur!”, säger VD Daniel Zeitoun. "Vi ser en tydlig trend i erbjudande-världen att man byter från Groupon-liknande tjänster till mer Rabble-lika, att man ger handlare mer flexibilitet i uppläggen och konsumenterna mer trygghet genom att inte kräva någon form av förskottsbetalning."

Simon Wallén fyller i: ”Faktum är att vi fått ytterligare bekräftelse från lite oväntat håll – mediabjässen Aftonbladet har i dagarna lanserat en tjänst som sällat sig till raden av Rabble-kloner. Det känns lite smickrande – men samtidigt lite tråkigt att man inte valt att försöka vidareutveckla och tillföra något.”

Inför 2012 satsar företaget på en bredare täckning med erbjudanden i hela landet, fler samarbeten med större kedjor, samt tar de första stegen inför en internationell lansering.

För mer information:

Daniel Zeitoun VD, daniel@rabble.se, +46 709 12 11 77

Simon Wallén COO, simon@rabble.se, +46 704 76 45 89

---

Rabble är en app till Iphone och Androidmobiler. Appen ger kunder möjligheten att botanisera bland spännande erbjudanden från våra samarbetspartners. Alla erbjudanden är tack vare mobilens gps-positionering geografiskt styrda och visas därför i närhetsordning. Rabble erbjuder även smarta funktioner som kategorisering, riktade push-notiser och facebook/twitter-integration.

www.rabble.se