Ladbrokes

GULDSTRIDEN LEVER

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 15:27 CEST

Helsingborg är tillbaka på allvar efter förra omgångens oväntade resultat, och guldstriden ligger nu helt öppen. I botten krävs det segrar för Gefle och BP om de ska ha någon chans att hänga kvar, och ska svenska mästarna AIK tvingas kvala sig kvar? Frågetecknen är många när vi nu kliver in i Allsvenskans tre sista omgångar.

Söndag 24/10

Gefle-Gais 2,15-3,25-3,30

Nu är goda råd dyra för Gävle-laget, och tre poäng är ett absolut måste. Är det någonstans man ska ha chans till det är det på hemmaplan. Olof Mård avstängd. I gengäld är Theorin tillbaka i mittlåset och tar hans plats, stort plus för Gefle. Man möter dock ett skade- och sjukdomshärjat Gais. Lycén är senaste tillskottet på den långa listan. Kapacitetsmässigt två jämna lag för dagen, hemmaplan och Gais skadeproblem avgör. Etta!

Helsingborg-Åtvidaberg 1,40-4,33-7,50

HIF imponerade med ett sylvasst djupledsspel och starkt försvarsspel mot erkänt hemmastarka Elfsborg. Bredden i truppen finns bevisligen där. Gashi och Lindström tillbaka efter avstängning, men det återstår att se om Conny Karlsson ändrar på ett vinnande lag och plockar in de båda i startelvan. Åtvidaberg krigar på i botten och plockar en pinne här och där, men ska vara chanslösa mot ett guldjagande HIF på Olympia. Stark etta!

Kalmar FF-Mjällby 1,95-3,30-3,75

Oerhört starkt av Kalmar att besegra Malmö på Swedbank Arena. David Löfqvist avstängd för bortalaget och Emin Nouri avstängd för hemmalaget. I övrigt två lag utan större problem i trupperna. Två lag utan motivation och det återstår att se vilket lag som vill mest. Lagen ser helt jämna ut för dagen och endast hemmaplansfördelen skiljer de båda åt. Öppen match där Kalmar är favoriter i kraft av hemmaplan.

Djurgården-Elfsborg 2,65-3,20-2,55

Djurgården fortsätter agera ojämnt och förlusten mot Trelleborg var ett bottennapp. Pa Dembo Touray och Kasper Hämälainen dessutom skadade och deras medverkan är här ett frågetecken. Elfsborg gjorde en slät figur mot HIF hemma, trots Helsingborgs avbräck. Anders Svenssons frånvaro var tyngre än väntat och Lantz ägde mittfältet fullständigt. Jon Jönsson avstängd för Elfsborg. Öppen match på förhand där Elfsborg har mest motivation i kampen om Europa League, och är knappa favoriter.

Måndag 25/10

Halmstad-AIK 2,25-3,25-3,05

Viktig match i kampen kring kvalstrecket. Tomas Zvirgzdauskas avstängd för Halmstad. Tungt avbräck i de bakre leden för Halmstad. AIK tog en oerhört viktig trea mot Gefle, Walid Atta var tillbaka och visade sin betydelse för Solna-klubben. Med honom och Bangura på planen har de två spelare som kan vinna matcher åt dem. Öppen match på förhand där båda lagen efter förutsättningarna kan vara nöjda med ett oavgjort resultat. Kryss.

IFK Göteborg-Trelleborg 1,70-3,50-4,75

Två lag som har klarat nytt kontrakt och inte har mycket mer än äran att spela för. Gamla Ullevis gräs är fortsatt uselt och kommer inte att gynna hemmalaget. Drugge/Jensen i storform för TFF och de kan definitivt störa Änglarna. Tränarbytet gav ingen omedelbar effekt för BP. Hemma på Ullevi är dock IFK starka trots sin usla säsong och är motiverade favoriter.

Örebro-Brommapojkarna 1,50-3,80-6,50

Skadefritt i ÖSK, vilket varit något som de varit lyckosamma med hela säsongen. Segern mot Gais går inte under kategorin imponerande sådana, men tre poäng är tre poäng och gapet ned till Elfsborg är nu fem pinnar. BP är fast förankrade i botten efter förlusten mot IFK Göteborg. Trepoängare är nu ett måste, och de är tvingade att gå för seger. Kim Odelius avstängd för BP. Ett BP som måste öppna upp sig lär bli en lätt uppgift för ett hemmastarkt ÖSK. Hemmaseger!

Onsdag 27/10

Häcken-Malmö FF 3,15-3,25-2,20

Malmö föll oväntat hemma mot Kalmar trots spelövertag och besvikelsen var stor. Det gäller att kunna ladda om batterierna här. Möter här en av Allsvenskans besvikelser iår, Häcken. Kapacitet finns, men att störa ett guldjagande och revanschsuget MFF är det inte mycket som talar för. Mattias Östberg avstängd för Häcken och Tom Söderberg förmodligen borta på grund av skada. I Malmö finns det ett par småskavanker, men läget ser bra ut. Seger för Malmö väntas!

Aktuella odds – Allsvenskan omgång 28

Helsingborg - Åtvidaberg  1,40  4,33  7,50

Kalmar - Mjällby  1,95  3,30  3,75

Gefle - GAIS  2,15  3,25  3,30

Djurgården - Elfsborg  2,65  3,20  2,55

Halmstad - AIK  2,25  3,25  3,05

Örebro - BP  1,50  3,80  6,50

Göteborg - Trelleborg  1,60  3,60  5,50

Häcken - Malmö  3,15  3,25  2,20

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com