GV Scandinavia AB

Åländska smycketillverkaren GULDVIVA öppnar butik i Stockholm

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2010 14:13 CET

Nu behöver man inte längre åka färja till Åland för att köpa handgjorda åländska kvalitetssmycken. Den åländska smycketillverkaren GULDVIVA har öppnat en egen butik i Stockholm. Till försäljning i butiken i Gamla stan finns smycken ur den välkända serien BLOMMAN™ som bland annat burits av Kronprinsessan Victoria.

Efter mer än tjugo års uppskattad verksamhet på Åland har smycketillverkaren Guldviva äntligen öppnat en egen butik i Stockholm på Funckens gränd 4 i Gamla stan.

- Många trogna kunder från Sverige har genom åren efterfrågat en butik i Sverige. Det känns oerhört roligt att äntligen erbjuda våra smycken till Stockholmarna och alla som tar en sväng via huvudstaden, säger Maria Karlström, Guldvivas chefsguldsmed och grundare.

Det mest välkända smycket från Guldviva är Blomman™, som sedan starten vuxit till en stor serie av smycken och syns på bilden ovanför. Blomman™ är numera synonymt med Åland och har blivit mångas favorit. Smycken ur serien har bland annat burits av Kronprinsessan Victoria under ett officiellt besök på Åland 2008.

All produktion och formgivning sker i vår egen verkstad på Åland.

För mer information och bilder på smyckena besök vår hemsida och webshop: www.guldviva.se

Kontakt:

Guldviva
Funckens gränd 4
111 27 Gamla stan
info@guldviva.se

Klicka här för karta till den nya butiken.

OM GULDVIVA

Vi på Guldviva lever, verkar och skapar på Åland - världens vackraste ö. Åland är annorlunda: det märker du när du ser våra smycken, det känner du när du bär dem.

Av tradition har vi ålänningar alltid hjälpt varandra. Det gör man när man bor i ett örike. Höststormarna, havet och avstånden mellan byar och bondgårdar gör vardagen utmanande. Allt detta gör att vi som bor här har en alldeles speciell gemenskap. Vi finns där för varandra.

Vi hämtar inspiration och kraft från naturen och människorna i vår omgivning. Vi blickar framåt men minns också vår historia. Den inspirerar oss, precis som de åländska färgerna och formerna. Du kommer att känna det - att bära Guldviva är en naturlig känsla.

Vi har ett passionerat förhållande till design, kvalitet och noggrannhet. Det viktigaste för oss är att Guldviva känns rätt för dig. Det är det som räknas, det är det som grundaren och huvudguldsmeden Maria Karlström har brytt sig om sedan starten år 1989. Guldviva är designhantverk och våra smycken är unika, precis som alla som bär dem.

Våra smycken är handgjorda i nickelfritt 925 Sterling silver eller 18K guld.