HepTown

Gunhild Carling och Carling Big Band till Mejeriets Red Hot Club 16 December 2014

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2013 15:57 CET

Det blir en storslagen avslutning på årets hetaste swingklubb när fantastiska Gunhild Carling Big Band intar scenen.

RED HOT CLUB tar med dig på en resa till en svunnen tid, en nattklubb i 20-30talens Harlem där man träffas för att dansa, lyssna, ta något att dricka och äta eller helt enkelt bara hänga för att njuta av den unika atmosfären.

Vi har ingen dress-code men dra gärna på kostymen/cocktail-dressen, sno farfars gamla hatt & hängslen och putsa skorna innan du beger dig till Mejeriet denna något speciella måndag

. På scen: Gunhild Carling Big Band
. Swing DJ i Stora Salen: Svante "Nattsudd" Grundberg
. Blues DJ i baren: Lehman Benson IV

För nybörjare inleds kvällen med en prova-på kurs i swingdansen Lindy Hop. Sen är det fritt fram på dansgolvet eller ta något att dricka i baren för de som hellre tittar på.

. RED HOT CLUB MÅNDAG 16 DECEMBER 2013
. Mejeriet, Stora Södergatan 64 i Lund
. Öppet: 18-00
. Matservering 18-20
. Prova på Lindy Hop: 19-20
. Pris: 130kr, 80kr för studenter, HepCat- och Plektrummedlemmar
. Live: ca 20.30

RED HOT BUFFÉ
Vår heta buffé serveras kl 18-20 och kostar 100kr.

GUNHILD CARLING BIG BAND
Carling Big Band med Gunhild i spetsen är bandet som slagit knock out på hela musikvärlden, dansare och publik. Det finns inget band i hela världen som denna originella orkester där alla musiker spelar flera olika instrument, komponerar, dansar och lirar så att publiken vrålar.

www.heptown.com

www.kulturmejeriet.se

www.gunhildcarling.net

Arrangeras av HepTown i samarbete med Kulturmejeriet och Gunhild Carling.

HEPTOWN
HepTown är en Lundabaserad organisation som började som swingklubben Club HepCat  i Stortorgets källare 1999. Med Psykakutens gamla ambulansgarage som bas driver vi idag en omfattande swingkursverksamhet i regionen, skivbolaget HepTown Records, egna butiken HepCat Store, klubbar, konserter och annat som gör livet värt att leva.