Gunnebo Nordic AB

Gunnebo Kamou – ”försvinnande vackert” lanseras på Skyddsmässan

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 09:00 CEST

I Gunnebo Nordics monter A14:10 förevisas ”Gunnebo Kamou” – ett elegant kamouflagefärgat stängsel som diskret smälter in i en grönskande omgivning.

Tillverkningen av Gunnebostängsel sker vid Gunnebos fabriksenhet i Ödeborg i Dalsland, där det finns lång svensk produktionstradition och yrkesstolthet.

Jag vet att jag tillverkar världens bästa stängseltråd”, säger Gunnar Antonsson, Sintringstekniker i Ödeborg.

”Vi är unika på den svenska marknaden genom vår långa tradition av inhemsk stängseltillverkning.  Gunnebostängsel är ett vedertaget begrepp för kvalitet i branschen. Vi tycker att stängsel är vackert och framhäver det med kraftfulla färger. Exempelvis säljer vi mycket svart Gunnebostängsel idag. Vi har dock många kunder där en diskret (försvinnande) framtoning önskas. ”Gunnebo Kamou” är därför ett nytt stängsel som elegant smälter in i exempelvis en skogsmiljö eller park” säger Anders Wikström, Chef Gunnebo Perimeter Protection i Sverige.
”Redan vid lanseringen av den olivgröna Gunnebofärgen ville man skapa en diskret framtoning av stängslet. Med ”Gunnebo Kamou” går vi ännu ett steg. Vi blandar in flera olikfärgade trådar i stängslet för att det effektivt skall försvinna mot en naturlig grön bakgrund”

Parallellt med förvisningen av Gunnebos säkerhetslösningar, introduceras Gunnebos säkerhetsklassning under Skyddsmässan. Gunnebos säkerhetsklassificering underlättar för kunden att bedöma vilken skyddsnivå anläggningen är i behov av. Exempelvis uppnår Gunnebostängsel säkerhetsklass 1 när det har installerats med 67 mm Giantstolpe.  ”Denna klassificering för att visa på viktiga skillnader när man använder stängsel i trädgårdssammanhang och när man har ett större skyddsvärde exempelvis runt en industribyggnad”, avslutar Anders.

För ytterligare information, kontakta

Anders Wikström, Mobil 0761-16 48 03, anders.wikstrom@gunnebo.com Chef Områdesskydd, Gunnebo Perimeter Protection, c/o Gunnebo Nordic AB

Säkerhetskoncernen Gunnebo är en professionell leverantör av säkerhetsprodukter och lösningar. Med hundratals år av erfarenhet har vi expertkunskap inom säker förvaring, områdesskydd, tillträdeskontroll och kontanthantering. Gunnebos lösningar skyddar människor, byggnader och egendom. Koncernen har 5 900 anställda i 29 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Nordamerika och omsätter 6 800 miljoner kronor.

www.gunnebo.se