Aktiespararna

Günther Mårder ny VD för Aktiespararna

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 15:15 CEST

Aktiespararnas styrelse har idag utsett Günther Mårder till VD för förbundet. Günther Mårder har varit tillförordnad VD sedan årsskiftet. Tidigare har han verkat inom olika delar av organisationen i över tio år, bland annat som ledamot i förbundsstyrelsen och ordförande för Unga Aktiesparare.

- Günther Mårder har gjort ett utomordentligt bra arbete i sin roll som tillförordnad VD. Förbundet har fått stort gehör i många frågor som är viktiga för Sveriges aktiesparare. Günther har goda förutsättningar att leda förbundet framgångsrikt inte minst mot bakgrund av sitt långa engagemang och breda aktiemarknadskunnande, säger Johan Flodström, Aktiespararnas förbundsordförande.

- Jag har fått ett stort förtroende och kommer att arbeta hårt för att utveckla vår organisation. Jag ska tillsammans med ett fint kansli och över 1000 ideellt engagerade personer i hela landet tillvarata våra medlemmars intressen. Vi ska förbättra klimatet för privat aktieägande, sprida kunskap om aktiemarknaden och tillhandahålla verktyg som förenklar aktiesparande. Förbundet ska bli den naturliga mötesplatsen för alla aktieintresserade i Sverige, säger Günther Mårder.

SVERIGES AKTIESPARARES RIKSFÖRBUND

Stockholm den 16 april 2009

Johan Flodström

För ytterligare kommentarer kontakta:

Johan Flodström, förbundsordförande, tfn: 070 062 59 77
Günther Mårder, VD, tfn: 070 436 21 44