Universal Music Sweden

Gustaf Sjökvists kammarkör musik Benny Andersson - Nytt album Kärlekens Tid

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2015 14:32 CEST

För snart två år sedan fick Benny frågan av Gustaf Sjökvist – ’’Ska vi inte göra en skiva med din musik’’? Något som Benny inte kunde tacka nej till. Urvalet av musiken gjorde de tillsammans och tidigt förra hösten påbörjades inspelningen med Gustaf Sjökvists Kammarkör.

”Rör vid mig nu, fyll mitt liv ända till brädden.” Så börjar Ylva Eggehorn sin dikt Kärlekens Tid, som givit namn till den nya skivan. Nu finns 11 melodier – med texter av Björn Ulvaeus, Kristina Lugn, Ylva Eggehorn och Tim Rice – inspelade och klara för utgivning i mitten av september. Producerad av Benny Andersson.

Den nya skivan presenteras vid en konsert med Gustaf Sjökvists Kammarkör och Benny Andersson vid pianot samt Cecilia Rydinger Alin som dirigent. Eric Ericsonhallen, Skeppsholmen söndag 20 september.