Commvault

Gustaf Wiklund ny Nordenchef för Commvault

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2016 08:58 CET

Programvaruföretaget Commvault har rekryterat Gustaf Wiklund som företagets nya Nordenchef. Gustaf har en lång branscherfarenhet, närmast från sex år på EMC och dessförinnan från olika befattningar på NetApp.

Som Nordenchef har Gustaf Wiklund ansvar för alla delar inom Commvaults nordiska verksamhet, såväl försäljning som kanaler. Han har en lång och gedigen erfarenhet från försäljning inom it-sektorn till både medelstora och stora organisationer.

Commvault har växt kraftigt i Norden under de senaste åren. Gustaf Wiklund kommer att fokusera på att fortsätta företagets tillväxt på samtliga nordiska marknader.

– Jag är oerhört glad över få komma till Commvault under en så expansiv period. Våra lösningar ligger helt rätt i tiden. Vi har en beprövad och marknadsledande produkt för dataskydd och informationshantering, något som kommer att bli allt viktigare för allt fler organisationer när vi går mot en mer molnbaserad infrastruktur, säger Gustaf Wiklund.

Gustaf Wiklund efterträder Anders Stinger, som gör en fortsatt karriär inom Commvault på före-tagets huvudkontor i New Jersey.

För frågor och mer information, kontakta:
Ian Mackie, Head of EMEA Corporate Communications, imackie@commvault.com. +44 118 952 7020
Robert Nyström, Commvault PR Sweden, robert@wisecomm.se. 070 - 567 4904

Programvaruföretaget Commvault är en ledande leverantör av lösningar för dataskydd och informationshantering som används av organisationer i alla storlekar och branscher. Commvault hjälper företag och myndigheter att aktivt utnyttja sina data för att skapa värde och få nya insikter om verksamheten. Commvault är noterat på Nasdaq (CVLT). www.commvault.se.