Miljöpartiet de gröna

Gustav Fridolin efter valresultatet inatt

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 13:22 CEST

– TACK! Det här är ett historiskt val för Miljöpartiet i Göinge, Bjäre och Österlen. För första gången finns miljöpartister i alla kommunfullmäktige. Vi har växt kraftigt, inte minst på landsbygden. Skåningar har sett att framtiden för våra små samhällen ligger i att satsa på gröna jobb och värna den lokala ekonomin, att tillverka biogas och rädda skolor. Det ser ut som att vi för första gången på 20 år har ett grönt mandat från norra och östra Skåne och om det är mig man sänt in i riksdagen vill jag tacka för det förtroendet, säger riksdagskandidaten Gustav Fridolin (MP).

- Nu börjar arbetet. Vi har gått till val på ett program för hopp, framtidstro och delaktighet. Ska vi kunna förverkliga det behöver vi människors engagemang. Jag hoppas skåningarna hör av sig med idéer och erfarenheter, och att fler kommer in och är beredda att göra jobbet. Demokrati är ingen åskådarsport, vi behöver fler på plan, avslutar Fridolin.

FÖR VIDARE INFORMATION:
Gustav Fridolin, 070-274 00 82