Delta Projects AB

Gustav Käll från Nyheter 24-gruppen börjar på Delta Projects

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 10:24 CET

Delta Projects, en svensk utvecklare av köpplattformar för beteendestyrd online annonsering för den europeiska marknaden rekryterar en ny Key Account Manager i form av den nuvarande KAM:en på Nyheter24-gruppen, Gustav Käll:

Gustav Käll: blir ny Key Account Manager för Delta Projects DSP (Demand Side Platform) ett system för realtidsköp (RTB) av digital displayannonsering via annonsbörser och annonsnätverk, med detaljerad segmentering baserad på användarens webbhistorik. Gustav kommer närmast från Nyheter 24-gruppen. Han har tidigare bl a tillhört världseliten i World of Warcraft och var då sponsrad av företag som Dell, Microsoft och Intel, Gustav lade sin gamingkarriär på hyllan 2008 men är fortfarande en profil inom såväl den svenska som internationella webbvärlden.

–  Delta Projects är väldigt spännande företag som jag har haft ögonen på under en längre tid. Dels för att de är ett välskött bolag med en väldigt bra utveckling men framförallt känns det spännande att få arbeta på ett företag som uppfinner lösningar som förändrar användandet av Internet! Det finns ingen konflikt mellan mig och Nyheter24-gruppen, det här är ett val som jag har gjort för att utveckla min karriär och få kompetens inom teknikförsäljning, säger Gustav Käll.

Fotografier för publicering;

Gustav Käll: https://dl.dropbox.com/u/20539986/Gustav_Kall_Large.png

Delta Projects är Nordeuropas största annonsbörsköpare och utvecklare av intelligenta köpplattformar för digital displayannonsering. Mediebyråer i Europa använder Delta Projects system för att planera, köpa och optimera målgruppsstyrd annonsering på internet. En av Delta Projects främsta framgångsfaktorer med sin DSP (Demand Side Platform), är att den kombinerar räckvidden hos de europeiska annonsbörserna med lokala mediekanaler.

Det unika med Delta Projects system är kopplingen till företagets egenutvecklade surfbeteendedatabas, Europas största i sitt slag, vilket möjliggör intelligent beteendestyrning och förenklar planeringsprocessen. Systemet baseras också på företagets egna mätpunkter vilket ger optimal realtidsoptimering för pågående kampanjer utan diskrepans.

Tina Hammar

Marknadschef på Delta Projects

Telefon 0705-652340

Epost tina.hammar@deltaprojects.com