Marknadsföreningen i Dalarna

Gyllene hästen sadlar om

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 16:53 CET

Sedan 1991 har Marknadsföreningen i Dalarna delat ut reklampriset Gyllene Hästen till de bästa reklamkampanjerna i länet. I år går Gyllene Hästen i sportens tecken.

- Gyllene Hästen sadlar om från en gala till ett sportigare och mer avslappnat event med fokus på kreativitet, berättar Maria Silvander, projektledare för Gyllene Hästen.

Det har skapats många kreativa kommunikationslösningar i regionen under det gångna året och hennes förhoppningar på tävlingen är stor. Deltar gör reklambyråer från hela länet som lämnar in bidrag i kategorierna: producentreklam, konsumentreklam och samhällsinformation.

Vinnande tävlingsbidrag i Gyllene Hästen får varsin gyllene dalahäst samt nomineras till Sveriges Marknadsförbunds årliga Tendensdag i Stockholm, där "Årets Marknadsförare" utses.

- Nu är tävlingen i full gång, “Hästskon är kastad”, skrattar Maria Silvander som räknar med att de sista bidragen ramlar in i början av mars.

Den 25 mars koras de vassaste marknadsförarna på Dribblers sportbar i Falun. Då får vi se vem som varit marknadssmartast i år.

Vid frågor kontakta:

Maria Silvander

Besök oss på:

www.mid.se

Marknadsföreningen i Dalarna arbetar för att Dalarna ska bli Sveriges bästa tillväxtregion inom kreativ kommunikation. Arbetar du med eller är intresserad av marknadsföring, försäljning, kommunikation och information är Marknadsföreningen i Dalarna din mötesplats med likasinnade. Som medlem tillhör du ett unikt och landsomfattande nätverk av marknadsförare.