ScenNova

Gyllene tid(er) i Hossmo kyrka på onsdag

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2013 13:51 CEST

Skådespelaren och teaterproducenten Jan Dzedins håller i ett musik- och lyrikprogram i Hossmo kyrka, tillsammans med kantor Thomas Holmér, samma kväll som Gyllene tider spelar på Fredriksskans... - Det blir en gyllene stund av stillhet, hälsar Jan med ett leende.

Andakten innehåller både humor och eftertanke av så vitt skilda författare som komikern Claes Eriksson, Sandro Key Åberg, Bo Setterlind och Kahlil Gibran. Jan Dzedins reciterar och spelar även trombonsolo. Musiken bjuder på bland andra W.A. Mozart och Purcell.

Andakten ingår i Hossmo församlings program för vägkyrkan i sommar. Och tiden är verkligen gyllene - besökarna hinner både komma till kyrkan för att sedan gå på Fredriksskans om de vill...

Hossmo kyrka kl.18.00 24/7 2013. Fritt inträde. C:a 60 min.

- - -

Jan Dzedins är utbildad i teater- och litteraturvetenskap, medie- och kommunikationsvetenskap, projektledning och teaterns organisation, planering och ekonomi. Det senare vid Dramatiska Institutet.

Han började sin teaterbana som skådespelare efter utbildning på Skara Skolscen. Åren 2003 till 2007 var han teaterchef för Byteatern Kalmar Läns Teater. Han är idag producent för Regionteatern Blekinge Kronoberg.

Jan Dzedins var med och bildade jönköpingsgruppen Teateri 1997 där han var producent åren 1997-2003 samt 2007-2011. Han har förutom att driva jönköpingsgruppen Teateri även startat Cirkus i Glasriket, grundat Obanteatern, varit producent och marknadsförare på Västanå Teater där han byggde upp marknadsföring och produktion runt Berättarladan.

1997 startade han och driver sedan dess kommunikationsföretaget ScenNova.