Alingsås Turistbyrå

H & M etablerar sig i Alingsås

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 16:39 CET

Efter flera års arbete med att få Hennes & Mauritz AB till Alingsås har man äntligen fått klartecken. Lagom till hösten 2012 kommer butiken att slå upp portarna i hörnet Kungsgatan/Nygatan. Det är en lokal som är på drygt 1250 m2 och som är fördelade på 2 plan. Sortimentet blir dam, herr, barn och kosmetik.

-”Det är glädjande att H&M nu visar att Alingsås är värd att satsa på. Det kommer med största sannolikhet att följas av ytterligare etableringar, som i sin tur bidrar till fler arbetstillfällen”, säger en strålande glad Susann Haggren, handelsutvecklare på Alingsås Futurum.

Fastigheten man flyttar in i står nu inför en omfattande renovering, där förändringar kommer att ske både ute och inne. Butiksfasaden mellan systembolaget fram till och med Synoptiks lokal kommer att flyttas ut i fasadlivet längs Kungsgatan.

– ”Detta arbete kommer att vara klart i samband med att H&M öppnar sin butik”, säger Ove Axelsson, TB-gruppens Fastighetschef. ”Vi kan redan nu notera att intresset är stort för resterande butikslokaler i fastigheten längs Kungsgatan”.

Kontaktpersoner :

TB-gruppen Ove Axelsson 0322-65 07 20, 070-224 91 05

Susann Haggren, Alingsås Futurum 0322-61 69 02

Alingsås Futurum verkar på uppdrag av Alingsås Kommun och det lokala näringslivet inom besöksnäring och näringslivsutveckling.