H1 Communication AB

H1 expanderar i Helsingborg. Expansionen förväntas initialt ge ett 20 tal nya arbetstillfällen.

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 09:29 CEST

(Aktietorget: H1 B)

Expansionen kommer som ett resultat av en längre period med ökad efterfrågan av H1:s tjänster samt för att ge nya möjligheter för kommande uppdrag. Expansionen kommer initialt innebära ett 20 tal nya arbetstillfällen för högkvalificerad personal inom kund- och svarsservice segmentet.

- "Det är glädjande att konstatera att vi växt ur våra lokaler i Helsingborg. Totalt ökar vi nu kapciteten med 50 arbetsstationer i Helsingborg och initialt med ett 20 tal medarbetare Vi räknar med att färdigställa de nya lokalerna helt utan påverkan på den ordinarie verksamheten. De nya lokaler förväntas stå klara för produktion under mitten av Maj 2009." säger Jörgen Larsson, VD och Koncernchef, H1 Communication AB.

Mer information:
Patric Huczkowski, informationsansvarig, H1 Communication AB
tel. +46 70 - 556 86 61, patric.huczkowski@h1.se

H1 Communication AB (publ) är en lokal svensk aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM-området. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom Försäljning & Retention, Kundservice, Teknisk support samt Växel. H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom ContactCenter branschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant. Genom dessa tre områden skapar vi värden åt våra uppdragsgivare i form av ökad tillväxt, kostnadsreduktion samt en hög jämn kvalitet. Koncernen har cirka 200 anställda med varierande uppdrag på den nordiska marknaden. H1 aktien är sedan 2008 listad och handlas på Aktietorget. Mer information på www.h1.se.