H1 Communication AB

H1: H1 tecknar nordiskt kundavtal av betydande omfattning

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 16:36 CEST

(Aktietorget: H1 B)

H1 har tecknat avtal med Yves Rocher gällande kundtjänst i Sverige, Danmark och Norge. Avtalet innebär outsourcing av dessa funktioner till H1, som vann upphandlingen i stark konkurrens med andra aktörer. Avtalet löper om 3 år med start i juni 2009.

- "Vi är mycket glada att Yves Rocher valde H1 som leverantör av kundtjänst i Skandinavien. H1:s uppdrag är att fortsatt serva Yves Rochers kunder med högkvalitativ och flexibel kundservice samt att utveckla och förbättra kundservicefuktion. Huvudort för driften av uppdraget kommer att vara vår produktionssite i Helsingborg. H1 övertar också i samband med affären mycket kompetent personal vilket jag anser vara viktigt för vår fortsatta expansion i öresundsregionen. Dessutom stärker avtalet vårt nordiska perspektiv samt bekräftar H1s värde som en aktiv partner för distanshandeln" säger Jörgen Larsson, VD och Koncernchef, H1 Communication AB.

- "Vi står inför den största förnyelsen i Yves Rochers 50-åriga historia och vi måste gasa och bromsa samtidigt. Just nu pågår en omfattande process för att vårt företag och verksamhet ska anpassa sig till en förändrad situation på marknaden. Våra kunder väljer i allt större utsträckning att shoppa via nätet istället för via tradtionell postorder. Världen runt om oss förändras och vi förändrar oss i takt med den." säger Anneli Johansson, VD, Yves Rocher.

Mer information:
Patric Huczkowski, informationsansvarig, H1 Communication AB,
tel. +46 70 - 556 86 61, patric.huczkowski@h-1.se

Yves Rocher är världsledande inom botanisk skönhetsvård med 30 miljoner kunder i 80-talet länder. Under 2009 genomför Yves Rocher globalt en kraftfull förnyelse av varumärket; Omtanke om natur och miljö, med ekologiska satsningar, står än mer i centrum. Yves Rochers huvudkontor för den nordiska marknaden ligger i Helsingborg, med omkring 250 anställda Yves Rochers vision och affärsidé när han grundade företaget med samma namn för 50 år är lika aktuell i dag: skönhetsvård ska ha sitt ursprung i växtriket och alla kvinnor ska ha rätt att uppleva skönhet. Än i dag verkar det familjeägda företaget från ursprungsorten La Gacilly i Bretagne, Frankrike. Mer information finns på www.yrmediacenter.se.

H1 Communication AB (publ) är en lokal svensk aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM-området. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom Försäljning & Retention, Kundservice, Teknisk support samt Växel. H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom ContactCenter branschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant. Genom dessa tre områden skapar vi värden åt våra uppdragsgivare i form av ökad tillväxt, kostnadsreduktion samt en hög jämn kvalitet. Koncernen har cirka 200 anställda med varierande uppdrag på den nordiska marknaden. H1 aktien är sedan 2008 listad och handlas på Aktietorget. Mer information på www.h1.se.