H1 Communication AB

H1's verksamhetsområde inom teknisk support växer med den världsledande leverantören Garmin, världens största inom portabel naviga

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2008 10:52 CEST

(Aktietorget: H1 B)

Sportmanship International nyttjar sedan den 1 september H1/CCB för supporttjänster för Garmins produkter inom marinelektronik, mobilelektronik, jakt & outdoor, fitness och kartografi.

Avtalet innebär att H1/CCB genom outsourcing tar ansvar över support via telefoni och mail.Under hösten kommer supportfunktionen även att tillhandahålla chat och IP-telefoni kontaktmöjligheter för Garmins kunder. Samarbetet innebär att Garmins kunder nu kan nå professionell support 365 dagar om året.

Mer information:
Patric Huczkowski, Informationsansvarig, H1 Communication AB,
tel. +46 70 556 86 61, patric.huczkowski@h-1.se

H1 Communication AB är en lokal svensk aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM-området. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom Försäljning & Retention, Kundservice, Teknisk support samt Växel. H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom ContactCenter branschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant. Genom dessa tre områden skapar vi värden åt våra uppdragsgivare i form av ökad tillväxt, kostnadsreduktion samt en hög jämn kvalitet. H1 aktien är listad och handlas på Aktietorget. Mer information på www.h-1.se

Sportmanship International AB startades den 1:e maj 2006 ur Sportmanship AB. De två divisioner som tidigare funnits - konfektion och hårt, bolagiserades för att öka fokuseringen på respektive varumärke. I dag är Sportmanship verksamma inom fyra affärsområden (marin, outdoor, fitness och mobilelektronik), och har ett flertal ledande varumärken inom respektive område.
Sportmanship International AB är en del i Sportmanship gruppen, som har ca 140 anställda, och omsätter ca 600 MSEK.

Som världens ledande GPS-producent, har Garmin idag en mycket bred linje av produkter för ett antal olika användningsområden. Detta för att det alltid skall finnas en Garminprodukt som uppfyller just dina behov. Garmin har sedan 1989 levererat över 31 miljoner GPS-enheter. Omsättningen under 2007 blev 3.18 miljarder dollar, vilket motsvarar en ökning på 79% jämfört med 2006.