Universal Music Sweden

Håkan Hellström - singelsläpp nr 2 på Stranded singelklubb

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2011 14:04 CET

Singelsläpp nummer två på Stranded singelklubb

Första släppet på Strandeds singelklubb var Graveyard med Hisingen Blues och nu är det dags för släpp nummer två- Håkan Hellström. A-sidan är Dom där jag kommer ifrån som gått igenom Devil McDooms remixfilter och förvandlats till en psychig Madchesterdänga. B-sidan är Det här är min tid pt.2 som tidigare inte varit tillgänglig på skiva.

Omslager spelar i en klass för sig och är en riktig specialare. Varje omslag är numrerat och pryds av en unik bild av Jens Fänge, inget omslag är det andra likt.

Jens Fänge räknas till en av våra främsta samtida moderna konstnärer och har under sin karriär ställt ut över hela världen och hade under förra året utställningar på bland annat Moderna museet, Galleri Magnus Karlsson och Magasin 3. Fänge gjorde även ett uppmärksammat samarbete med Ikea Art Event 2010 där ett av hans verk såldes i begränsad upplaga via Ikea. Hans stil betecknas som nyfigurativ och på dessa omslag har han tillåtits gå lös hur han vill. Bland teknikerna som använts till omslagen märks akvarell, collage-teknik, airbrush och teckningar och på vår Facebook (www.facebook.com/Strandedrekords) kommer vi snart lägga upp några av dem vi gillar allra mest.

Det finns fortfarande ett fåtal platser kvar i Stranded Singelklubb – Anmälan sker på http://www.strandedrecords.se/

Jens Fänge på Moderna - http://www.modernamuseet.se/sv/Stockholm/Utstallningar/2010/Modernautstallningen-2010/Konstnarerna/Jens-Fange/

Jens Fänge för Ikea - http://livethemma.ikea.se/inspiration/ikea-art-event-ii-jens-fange