Universal Music Sweden

Håkan Hellström spelar i Göteborg och på Peace & Love 2013

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 11:00 CEST

Håkan Hellström spelar i Göteborg och på Peace & Love 2013.

Historien om Håkan Hellström kan göras lång eller kort. Den korta versionen lyder: Killen som bytte fotbollen mot trummor, som senare byttes till gitarr och sång.

Albumdebuten ”Känn ingen sorg för mig Göteborg” satte inte bara Vasastan i Göteborg på den musikaliska kartan utan även den svenska musikhistorien fick ett nyskrivet kapitel. Ytterligare fem album har släppts, alla lika fantastiska men också helt annorlunda än debuten. En indieartist som genomgått metamorfos och fortfarande levererar musik som uttrycker kärlek, sorg och eufori.

Vi är glada över att kunna berätta att historien om Håkan Hellström fortsätter. Den 8 juni 2013 välkomnar vi Håkan Hellström till Slottsskogsvallen i Göteborg. Vi kan också meddela att Håkan är klar för Peace & Lovefestivalen 25-29 juni.

Håkan är i studion och färdigställer sitt sjunde album. Titel och släppdatum är inte spikat i skrivande stund.

Datum:

8.6 Göteborg, Slottsskogsvallen