POST-ART

Håkan Juholt får sitt porträtt vid besöket på Gotland

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2011 18:23 CET

Att blicka framåt och bakåt samtidigt är precis det Zigge Holmgrens porträtt av Håkan Juholt visar då flirten med Hjalmar Branting inte går att förbise. Och i dag överlämnas porträttet till Håkan Juholt vid hans besök på Gotland. Verket heter ”Oj oj oj oj, nu kan det faktiskt bli jag, tänkte jag” som är ett citat av Håkan Juholt i samband med att han i medierna nämndes som en tänkbar kandidat till ordförandeposten.

Tillbakablicken på Branting är tänkt som en återspeglig till en politik där människovärde sätts före marknadsvärde. Men eftersom Juholtporträttet är spegelvänt från sin förlaga visar det också på nya vägar och visioner.

Vad Håkan Juholt tycker om porträttet och att genom tillbakablicken på Branting få axla hela den socialdemokratiska partiledarhistorien kan kanske Ombudsman Janica Sörestedt svara på.

Porträttet finns för nedladdning i högupplösning på:
får endast användas i artiklar runt detta evenemang.

Janica Sörestedt

mob: 070 - 609 16 77
e-post: janica.sorestedt@gotland.sap.se

Zigge Holmgren

Tel: 0498 - 212320
mob: 0709 529 951
e-post: info@post-art.se

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook