Olof Palmes Internationella Center

Håkan Juholt möter libyska och syriska demokratiaktivister

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 10:35 CET

Tisdagen den 22 november samlas aktivister och politiker från Nordafrika och Mellanöstern i Stockholm för det årliga Anna Lindh-seminariet. Deltagarna kommer från Libyen, Syrien, Jordanien, Egypten, Tunisien, Västsahara och Palestina.

Anna Lindh-seminariet genomförs i år på temat The Arab World in Transition: Prospects and Challenges. Under seminariet kommer deltagarna att tala om läget i sina respektive länder samt utbyta erfarenheter om arbetet för demokrati i regionen.

Bland deltagarna finns den libyska aktivisten Ayat Mneina, Hela Aloulou, från det tunisiska partiet FDTL, samt den syriska författaren Ghias Aljundi.

Seminariet äger rum i riksdagen och inleds av Socialdemokraternas partiordförande Håkan Juholt. Under seminariet medverkar även Jens Orback, Palmecentrets generalsekreterare, och Ann Linde, Socialdemokraternas internationella sekreterare.

Flera av deltagarna finns tillgängliga för intervjuer. Intervjuer bokas via Laila Naraghi: laila.naraghi@palmecenter.se eller 070- 66 00 515.

Anna Lindh-seminariet arrangeras av Socialdemokraterna och Olof Palmes Internationella Center.

* * *

Laila Naraghi
070- 66 00 515
laila.naraghi@palmecenter.se