MPC AB

Håkan Loob gör debut hos MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2017 00:07 CEST

HÅKAN LOOB GÖR DEBUT HOS MPC STJÄRNGOLF

Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolfens Sverige-tour har premiär i Visby. Till varje team tillsätts en kändprofil eller Golf Pro, en av profilerna som kommer att delta är Ishockeylegenden Håkan Loob.

Premiären på MPC Stjärngolf:s Sverige-tour sker i år på Gotland med Visby GK:s Kronholmen som tävlingsbana. Det blir även premiär för Visby som tävlingsort eftersom MPC Stjärngolf aldrig tidigare har arrangeras i Visby.
- Det är med stor tillförsikt som Visby blir en av våra tävlingsorter. Näringslivet och golfklubben har tagit emot oss på ett imponerande sätt. Grunden för MPC Stjärngolf är att ge en högklassig golftävling med stark målgrupp som skapa ett unikt nätverk, alla dessa förutsättningar har Visby, säger Marcus Palmquist, CEO Partner MPC AB.

Profilen ger stjärnglans
MPC Stjärngolf är en företags- och kändisgolf där man som företag ska få en unik möjlighet att kombinera nytta med nöje i form av högklassig golf och knyta nätverk. Till varje team tillsätts en känd profil eller golfproffs vilket ger en stjärnglans till evenemanget. Det är givetvis viktigt att det är profiler som brinner för golfen och även att de ska kunna vara med och knyta nätverk.

Håkan Loob gör debut
MPC Stjärngolf har arrangerats fjorton år i rad vilket har inneburit många starka profiler som deltagit genom åren. En som aldrig har deltagit är ishockeylegenden Håkan Loob men kommer att göra debut på Gotland där han är uppvuxen. Håkan är en av Sveriges främste ishockeyspelare genom tiderna och är ände svensk som gjort mer än 50 mål på en säsong i NHL. Han har även rekord med flest poäng och mål i Elitserien med 76 poäng på 36 matcher. Till sin meritlista kan han också bland annat lägga 1 OS-guld, 2 VM guld och 1 SM guld.

- Det blir en ära att få Håkan som en av evenemangets profiler. Det är en legend med minst sagt imponerande meriter, han har dessutom en fin karriär inom näringslivet samt uppvuxen på Gotland vilket gör hans deltagande optimalt. Vi vill kombinera evenemanget med lokalt och rikstäckande nätverk vilket gör det svårt att ha bättre profil än Håkan Loob, säger Marcus Palmquist

MPC Stjärngolf i Visby arrangeras onsdagen den 31 maj med start kl. 12.00. För mer information besök evenemangshemsidan www.stjarngolf.se

MPC Stjärngolf är Sveriges största och mest exklusiva företagsgolf- tour. Detta unika upplägg tillåter er att förena nytta med nöje.

Tävlingsformen är skapat som ett teamformat. Det ger en stark sammanhållning och tar fram tävlingsnerven i vilken person som helst. Unikt med detta upplägg är att varje team tilldelas en känd profil eller Golf Pro för att göra det hela än mer spännande.