OBH Nordica Sweden AB

Hållbara stekpannor i regnbågens alla färger

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 11:49 CEST

Trött på repig och utsliten stekpanna där matrester bränner fast i botten när du steker? Eco Kitchen är en ny serie stekpannor från OBH Nordica i läckra kulörer och med överlägsen hållbarhet.

OBH Nordicas nya stekpannor Eco Kitchen har en helt ny, unik beläggning – OBH Nordica longlife Ceramic coating. Det är en keramisk beläggning gjord enbart på naturmaterial. Den är mycket reptålig vilket gör att den håller längre än alla andra beläggningar på marknaden. Dessutom tål den högre värme (450°C) än de vanliga teflonpannorna.

Eco Kitchen-pannorna är gjorda i gjuten aluminium med en keramisk toppbeläggning också på utsidan.  Stekpannorna finns i storlekarna 20 cm, 24 cm, 26 cm och 28 cm. I serien finns dessutom en grillpanna på 28 cm och en wokpanna på 28 cm. Färgerna är gul, grön röd, blå, orange samt svart. Pannorna passar alla typer av hällar och tål maskindisk.

Priser: 495 kr – 775 kr beroende på modell och storlek

Eco Kitchen finns att köpa från oktober hos etablerade återförsäljare runt om i landet, exempelvis Electrolux Home, Elgiganten, Elkedjan, Elon, Hemma, Åhléns, Järnia, Siba, Onoff, NetonNet, Expert, MediaMarkt och övriga elfackhandlare.

OBH Nordica är ett nordiskt företag med svenska rötter.  År 2002 slogs svenska Nordica, som grundades 1959, ihop med danska OBH och blev OBH Nordica. I dag finns nationella bolag i Sverige, Danmark, Norge och Finland. OBH Nordica tar fram hushållsapparater och produkter för hår- och personvård med tilltalande design och bra funktioner. Produktutveckling sker ofta i samarbete med ledande nordiska designers. Att finna eller själva utveckla innovativa produkter med smarta lösningar har blivit ett kännetecken för OBH Nordica. Företaget är marknadsledande i Norden och omsätter 900 miljoner kronor, varav 420 miljoner kronor i Sverige. Antalet anställda uppgår till 150 personer. Se vidare www.obhnordica.se