Respect Sustainable Business

Hållbarhetsprofilen Niclas Ihrén till Respect

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 16:31 CET

Niclas Ihrén blir seniorkonsult på hållbarhetsföretaget Respect.

Niclas har över 15 års erfarenhet inom hållbarhetsbranschen, bland annat som VD för hållbarhetsnätverket Globe Forum och seniorrådgivare till tankesmedjorna Tällberg Foundation och Global Utmaning. Niclas har arbetat med strategiskt hållbarhetsarbete för exempelvis Volvo, SKF, Electrolux, Academedia.

Niclas blir en fantastisk förstärkning till vårt team.  Han har den tyngd som krävs för att arbeta strategiskt med ledningsgrupper, säger Gunilla Hadders, VD för Respect.

Jag brinner för att utveckla hållbara affärer. Det har varit Respects affärsidé i 10 år, säger Niclas Ihrén.

Respect rekryterar ytterligare en seniorkonsult, Robert Gilderson.

Robert kommer närmast från tjänsten som kvalitets- och miljöansvarig på Elanders. Robert kommer att ansvara för Respects klimatneurtalitesprogram i södra Sverige.

Jag ser fram emot att driva utvecklingen för ett klimatneutralt näringsliv tillsammans med engagerade företag, säger Robert Gilderson.

För ytterligare information, kontakta:

Karin Henriksson, kommunikationschef, Respect

E-mail: karin.henriksson@respect.se

Respect erbjuder branschledande tjänster och verktyg inom hållbar utveckling och klimat som stärker affärer och varumärken. Affärsnyttan är i fokus – det ska vara lönsamt att göra rätt.