Peace & Love

Hårda akter till Peace & Love - bandsläpp med hårda och exklusiva akter

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 13:00 CET

Programmet inför sommarens Peace & Love fylls på. Nu är det amerikanska hardcore/metalbandet Hatebreed, svenska dödsmetallarna Arch Enemy och trallpunkpionjärerna Coca Carola klara för sommaren. Alla akterna gör exklusiva spelningar och Coca Carola återförenas dessutom.

– Bredd, det är något vi fortsätter med på Peace & Love. Nu fyller vi på med akter av den hårdare sorten. Och Coca Carola återförenas i god sed med vår punkåterföreningstradition, säger presschef Ronny Mattsson.

Nu klara akter:
-Hatebreed (US)
-Arch Enemy
-Coca Carola

Bandpresentationer:

Det amerikanska hardcore/metalbandet Hatebreed brukar förknippas med ösiga konserter. I sommar gör de sin enda Sverigespelning på Peace & Love.

Efter åtta studioalbum är det äntligen dags för dödsmetalbandet Arch Enemy att göra Peace & Love-debut. I vår kommer nya albumet och sångerskan Angela Gossow lär bjuda på rejält skön growl i sommar.

Coca Carola bildades redan 1986 i Stockholms norra förorter, lade scenen för sina fötter under otaliga turnéer under 90-talet och lade ner 2004 med flaggan i topp. Punkåterföreningar har blivit något av ett signum för Peace & Love och därför gör vi som vi brukar. Vi återförenar helt enkelt Coca Carola i sommar.

Peace & Love 2012 pågår mellan den 26-30 juni i Borlänge. Temat är En Ny Värld.

Tidigare klara akter är: Lars Winnerbäck, Skrillex (US), Anna Ternheim, Deportees, Melissa Horn, Edguy (DE), Enter Shikari (UK), Di Leva, Mattias Alkberg, Hoffmaestro, Hoven Droven, Kamchatka, Labyrint och Lastkaj 14.

Mer info om Peace & Love finns på www.peaceandlove.nu
Önskas inlogg till vår pressportal vänligen mejla ronny@peaceandlove.nu
Presskontakt Peace & Love i sin helhet: Presschef Ronny Mattsson, ronny@peaceandlove.nu, 073-659 75 35