General Mills Scandinavia AB

Häagen-Dazs sommarturné bjuder på lyxglass runt om i Sverige

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2011 14:08 CEST

Häagen-Dazs fyller 50 år och firar med att bjuda svenska folket på lyxglass under en sommarturné. Ett loungeområde där man kan avnjuta svalkande och lyxig Häagen-Dazs glass byggs upp i landets tre storstäder under juni månad. Det görs flera besök på olika platser runt om i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Under juni åker Häagen-Dazs ut i Sverige på sommarturné. På vägen besöks centrala platser i Stockholm, Malmö och Göteborg. Mitt i storstäderna byggs ett exklusivt område med sköna loungemöbler och en glassbar upp. Där kan storstadsborna slå sig ner, lyssna på musik och njuta av lyxglassen i solen.

– Vi hoppas att vår sommarturné ska vara en skön oas i storstäderna där man kan man koppla av och avnjuta riktigt god, lyxig glass. Häagen-Dazs firar 50 år i år och vi är stolta över att vara en av få glassmärken i butik som håller nästan samma höga kvalitet som hemmagjord glass. Vi använder inga artificiella tillsatser eller konserveringsmedel samtidigt som vi håller halten invispad luft så låg som möjligt. Det är denna höga glasskvalitet som vi vill att svenska folket ska få möjlighet att uppleva i sommar, säger Märta von Mentzer, Nordic Brand Manager Häagen-Dazs.

På webbsidan http://summertour2011.se kan man följa sommarturnén och se vilka datum landets tre storstäder som turnén är på plats. Den som besöker Häagen-Dazs lounge kommer att kunna smaka på två av de sorter som finns i Sverige: Chocolate, Pralines & Caramel och Strawberries & Cream.

Hit kommer Häagen-Dazs sommarturné

9/6 -10/6        Stockholm – Kungsträdgården kl. 11.00 - 19.00

11/6 -12/6      Stockholm – Stureplan kl. 11.00 - 18.00

15/6 - 16/6     Malmö – Entré köpcentrum kl. 11.00 - 19.00