Egmont Publishing Kids AB

Hälge i ny presentbok

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 09:06 CEST

Svenska folkets favoritälg Hälge gör ännu ett försök att överleva jaktsäsongen. Inemellan duckandet för jägarnas kulor och överlistandet av Edwin, Uffe och jakthunden Blixten, får vi ta del av livet i en skog som inte liknar någon annan. Lars Mortimer lyckas som alltid sätts fingret på livets glädjeämnen, trots att Hälge i grund och botten handlar om jakt och död.

*****

Lars Mortimer är mannen bakom seriesuccén Hälge, vilken roat svenska läsare av serie- och dagstidningar i snart 20 års tid. Mortimer var även mannen bakom de kända seriefigurerna Bobo & Gnuttarna.

Hittills har det getts ut 15 presentböcker om Hälge, förutom otaliga andra utgåvor. Serien har även en egen serietidning som utkommer med tolv nummer per år.

Mer information:

För mer information var vänlig kontakta affärsområdeschef Marika Bark på telefon +46 40 693 94 00 eller marika.bark@egmont.se. För intervjuförfrågningar eller övriga redaktionella frågor, vänligen kontakta redaktionschef Daniel Carlsson på telefon +46 40 693 94 00 eller daniel.carlsson@egmont.se.

Högupplösta bilder finns att hämta på:

användarnamn: egmontpr

lösenord: egmont2007.

Mapp: Comics – Kalle Anka.

Egmont Kärnan AB är marknadsledande inom barn- och ungdomsmedia samt spel och pussel. Vi arbetar med såväl internationella som svenska karaktärer, egna och andras varumärken. Egmont Kärnan AB är en del av den internationella mediekoncernen Egmont som ger ut medier i över 30 länder.