Svensk Egenvård

Hälsobranschen satsar på gemensamt platstorg

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 15:45 CEST

Nu går det att söka jobb i hälsobranschen på Svensk Egenvårds hemsida. I dessa dagar med hot om arbetslöshet i övriga samhället har branschorganisationen i fråga startat ett platstorg. Förhoppningen är att detta ska bli en ny mötesplats både för de som söker jobb i branschen och för företag som söker nya medarbetare.

Trots kristider noteras tillväxt i många av hälsobranschens företag. Hittills tycks de också överlag ha skonats från de hot om arbetslöshet som det har rapporterats om från samhället i övrigt.
"Av erfarenhet vet vi att den här branschen inte brukar bromsas av dåliga tider utan snarare tvärtom. Det kan bero på att folk inte vågar vara sjuka utan är mer rädda om sin hälsa", säger Ingrid Atteryd, vd för branschorganisationen Svensk Egenvård.

Nu vill Svensk Egenvård skapa en ny mötesplats för att underlätta för personer som söker arbete i branschen och också för företag som söker nya medarbetare. Därför har organisationen i dagarna startat ett nytt platstorg på sin hemsida. Första jobbannonsen lät inte vänta på sig.

"Tjänsten är öppen även för icke-medlemmar. Men för att stimulera till uppbyggnad av vår tjänst är platsannonserna initialt kostnadsfria för våra medlemsföretag", säger Ingrid Atteryd.

Nya platstorget finns på www.svenskegenvard.se under flik jobb i branschen

För mer information kontakta gärna:

Ingrid Atteryd, vd Svensk Egenvård, mobil 0705- 12 25 05
Annika Hjerpe, informationschef Svensk Egenvård, mobil 070- 42 43891

Bild på Ingrid Atteryd finns på vår hemsida www.svenskegenvard.se under fliken press/bilder

Med rätt egenvård lever fler friskare och längre. Det gynnar inte bara individen utan sparar också resurser för samhället. Föreningen Svensk Egenvård organiserar 75 procent av leverantörerna av naturläkemedel, hälsolivsmedel, kosttillskott och naturliga hudvårdsprodukter på den svenska marknaden. Läs mer på www.svenskegenvard.se