Bjussa.se

Här är morgondagens lösning

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2013 16:56 CEST

För att lösa framtidens miljöproblem med större konkurrens om naturresurser måste vi smartare utnyttja de saker vi redan producerat. Sporrad av utmaningen utvecklade miljövetaren Vivi Båvner tillsammans med systemutvecklaren Christoffer Munkestam en bortskänkessida där privatpersoner och företag ger bort sådant de inte själva behöver men som någon annan kan vara på jakt efter.

Vivi Båvner förklarar: ”En stor miljövinst finns i att folk skänker datordelar och annan elektronik som bara samlar damm hemma i byrålådan. Elektronik har stor miljöpåverkan för sin vikt, eftersom tillverkningsprocessen släpper ut stora mängder växthusgaser”.

För att skänka på Bjussa.se tar du ett foto på det du ger bort och skapar en annons på Bjussa.se. Någon som ser annonsen kontaktar dig och ni bestämmer var och när ni ska ses. Tjänsten är enkel att använda och gratis i alla led.

Bortskänkessidan har funnits sedan 2011 och drivs som ett socialt företag utan vinstsyfte. Bjussa.se följs av över 2000 anhängare på Facebook.

Bjussa.se är en bortskänkessida på internet där privatpersoner, företag och organisationer kan
annonsera saker de vill skänka. Enkelt, gratis och miljövänligt.