Sport Business Nordic

Här är vinnarna i kategorin - Årets sportevenemang, sponsor, sportarena samt marknadsföringsprojekt inom sponsring 2010.

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 16:51 CET

I samband med Sport & Pengar konferensen 2010 som hölls på Quality Globe Hotel i Stockholm i fredags utdelades fyra priser i kategorierna:

- Årets sportevenemang i Sverige
- Årets sponsor inom svensk sport
- Årets sportarena i Sverige
- Årets marknadsföringsprojekt inom sponsring

Här är vinnarna:

Årets sportevenemang i Sverige 2010: Vasaloppet

Med motiveringen: ”För den lyckade satsningen på ett vinnande helårs koncept med toppevenemang året runt, lyckades Vasaloppet inte bara slå deltagarrekord utan även fortsätta utveckla och leverera upplevelser i världsklass.”

Årets sponsor inom svensk sport 2010: Nordea

Med motiveringen: ”För en av de största satsningarna på svensk sport någonsin och den hittills största sponsorn inom golf i Norden, har Nordea genom tävlingarna Nordea Scandinavian Masters och Nordea Tour bidragit till att skapa fantastiska möjligheter för framtidens svenska golfstjärnor att satsa och utvecklas på hemmaplan.”

Årets sportarena i Sverige 2010: Malmö Arena

Med motiveringen: ”För sitt arbete och strävan att alltid ligga i framkant  vad gäller utveckling och innovation samt att ständigt tillgodose kunders och besökares behov, helt enkelt en sportarena i yttersta världsklass .”

Årets marknadsföringsprojekt inom sponsring 2010: Sergel

Med motiveringen: ”För väl genomförd 360˚ kampanj såväl internt som externt till Johan Ernst Nilson – Sergel projektet.”

Vinnarna utsågs av en jury bestående av Sport Business Nordic samt branschtidningen Sponsorworlds läsare som själva fått röstat fram de vinnande bidragen.