MCA Airlines AB

Här finns det sol-stolar kvar hela sommaren!

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2009 23:22 CEST

Om du bokar nu. Trots de två senaste veckornas slösande sol på hemmafronten har svenskarna länsat researrangörernas hyllor från resor. Nu när regnet är här igen är MCA Airlines ett av få flygbolag som ännu har stolar till solen.

MCA Airlines byter nämligen upp sig till Airbus A-320 med 180 stolar på linjen Arlanda-Larnaca varje söndag.

Det är den enda reguljärlinjen mellan Sverige och Cypern nonstop. Det blir ett rejält kliv från nuvarande Fokker 100 som flögs med mindre än hälften av antalet stolar.

- Det betyder att vi kan erbjuda stolar till solen under hela sommaren, där det mesta annars sålt slut till Medelhavet, säger Michael Carlsson, CEO för MCA Airlines.

Varm mat och måltidsdryck ingår i priset.

Även till Aten och Thessaloniki finns ett antal platser kvar varje söndag och ökar efterfrågan blir det extraflyg torsdagar. Till Beirut finns ströplatser, dit flyger MCA Airlines från såväl Arlanda som Landvetter. Bokning via www.mcaairlines.se.

Cypern är Medelhavets bästa ö enligt resemagasinet Condé Nast Traveller. Motiveringen är att ön har spahotell i världsklass, vackra miljöer, gourmetrestauranger, kloster, gyllene stränder och arkeologiska skatter. Dessutom utsågs Cypern häromveckan av EU till det land som har Europas bästa och klaraste kustvatten, något som bl a lockar dykare från hela världen.

Atens flygplats har numera snabb spårförbindelse ända till Pireus hamn, varifrån de första blå öarna nås på under en timme.

Thessaloniki är porten till grekernas egen badriviera, ön Thassos, munkkloster, spännande genuina bergsbyar, höga berg och vandringsleder.

Beirut utsågs nyligen av New York Times till 2009 års mest spännande resmål, mat, vin, shopping och nöjesliv för livsnjutare.

Ytterligare information:

Michael Carlsson CEO

0766- 48 77 33

Helsvenska MCA Airlines startade sin verksamhet oktober 2008 och flyger med Airbus A-320 och Foker 100 till Erbil, Sulimaniya, sammanlagt sex turer i veckan till Kurdistan, samt till Beirut, London, Aten, Thessaloniki och Larnaca. MCA Airlines flyger från Arlanda terminal 5, från Landvetter och Sturup.