Artos Film

Här Lever Vi - en flm om regionen, av regionen, för regionen

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2011 11:53 CEST

Senast nu i april fick vi veta att vår region är en av de få i landet vars befolkning minskar, och att det varit så en längre tid är tyvärr ett faktum. Med denna utveckling kommer det på sikt problem av alla de slag, så är det inte dags att lyfta fram fördelarna med vår vackra del av landet? En landsdel som med enade krafter kan bjuda besökare och hitflyttande att både delta i och bidra till det goda liv vi valt att skapa för oss här.

Här Lever Vi är ett projekt vilket ska resultera i en inspirerande film som visar upp regionen. Filmen ska ge positiva känslor och visa upp de fantastiska förutsättningar vår region har, förutsättningar som ofta hamnar i skuggan av små problem och en ovana vid att öppet våga vara stolt över sina hemtrakter.

Filmen produceras och marknadsförs av oss som lever här, och alla regionens företag, föreningar samt offentliga aktörer bjuds nu att delta i utformningen av den. Målsättningen med filmen är rakt på sak, att fler människor väljer att komma hit för ett besök eller för att leva här, med oss.

Filmen kommer att göras tillgänglig för alla som önskar visa upp vår region.
De som valt att vara med och producera filmen står som avsändare och visar tydligt sitt engagemang i regionen, och kommer att få publicitet i och runt filmen. Utöver detta får de som en bonus även en mycket prisvärd reklamfilm för eget bruk.

Vi kan inte längre låta de offentliga aktörerna stå ensamma med ansvaret, tillsammans har vi betydligt större förutsättningar att göra vår region till flera människors val!

Initiativtagare till projektet är produktionsbolaget Artos Film, med stöd av intresseföreningen Kalmarsund Promotion.

Nyfiken? Kontakta Artos Film för mer information.

Artos Film    info@artosfilm.se    www.artosfilm.se   0480-36 36 26

Artos Film hjälper er att ta fram en filmproduktion för dagens aktuella medier. Våra alster visas i TV, på bio, på mässor, i bussar, i butiker och så klart även i sociala medier som t.ex Youtube och Facebook