Skyscanner

Här ska du fria på Alla Hjärtans Dag

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 07:30 CET

Bland de fem mest romantiska länderna att resa till återfinns hela fyra i Europa; förutom Italien och Frankrike, finns även Spanien och Grekland med på listan.  Den som väljer att boka flyg till Italien kan välja mellan en mängd billiga flyg till romantiska italienska städer.

För att lyckas när du friar – välj en av de mest romantiska platserna för ett frieri. Skyscanners flygresenärer har listat världens mest romantiska platser för ett frieri på Alla Hjärtans Dag:

1. På en gondol i Venedig
  2. Eiffeltornet i Paris
  3. Spanska trappan i Rom
  4. Under bar stjärnhimmel i Skottland
  5. Empire State Building i New York
  6. Ishotellet i Jukkasjärvi
  7. I solnedgången på stranden vid Café del Mar, Ibiza
  8. Ombord på en båt på Themsen, London
  9. Little White Chapel i Las Vegas

För en romantisk semester väljer Skyscanners resenärer gärna ett billigt flyg till Thailand, Sydafrika, Indien och Australien.

Europas mest romantiska länder generellt:
1. Italien
2. Frankrike
3. Spanien

Mest romantiska länder och områden utanför Europa:
1. Karibien
2. Thailand
3. Sydafrika

I Norden anses Sverige vara det mest romantiska resmålet och dessutom mer romantiskt än både Danmark och Norge. Minst populära länder för att uppleva romantik är Kina, Tyskland, Holland, Danmark och Nya Zeeland.

Om Skyscanner:

Skyscanner.se är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen, inklusive flyg till Stockholm. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:

Marie Angselius