HärjedalsKök AB

HärjedalsKök lanserar ny hemsida

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2013 13:01 CEST

Idag presenterar HärjedalsKök sin nya webbplats som har utvecklats i samarbete med den digitala kommunikationsbyrån Celebration. Ambitionen med webbplatsen är att vara företagets viktigaste skyltfönster mot köksmarknaden och förstärka kundernas lokala kännedom om varumärket i såväl Sverige, Norge och Finland.

Den nya webbplatsen ska på ett inspirerande sätt visa HärjedalsKöks köksluckor och kökslösningar och har utvecklats med fokus på anpassning till besök via flera olika plattformar, sk responsiv design. Via en smart funktion för geopositionering anpassas informationen för att förenkla för besökaren att ta kontakt med en lokal representant.

- Vi ser behovet av att underlätta för våra kunder som i allt högre grad besöker oss från sin mobiltelefon eller läsplatta och inte begränsa kontaktmöjligheterna till köksbutikernas begränsade öppettider. Vi ser inget smartare sätt att påbörja sin köksrenovering än att boka ett gratis hembesök på vår webbplats, säger Mathias Abrahamsson vd på HärjedalsKök.

Den nya moderna webbplatsen är en del av flera intressanta nyheter som HärjedalsKök presenterar under hösten. Inom kort presenteras även en ny typ av mobil köksutställning som ytterligare förbättrar företagets möjligheter att visa sitt sortiment i kundernas vardag. De nya mobila köksutställningarna premiärvisas i samband med ett stort säljevent som HärjedalsKök genomför i Göteborg 26/8 - 31/8.

HärjedalsKök tillhör Nordic Kitchen Group. Nordic Kitchen Group äger, tillverkar och säljer även Hagaköket, Tibrokök, LIB och Canadaköket. Företaget har hittills producerat över 50.000 kök sedan det startades av Mathias Abrahamsson och Tord Erik Zetterström och har växt från fem anställda 1995 till att idag vara över 100 personer. Både Tord-Erik Zetterström och Mathias Abrahamsson är fortfarande verksamma i HärjedalsKök.