Aggressive Development AB

Hästmagazinet börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Maj 25, 2012 10:25 CEST

LRF Media AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Hästmagazinet till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

Hästmagazinet är en unik tidskrift. Vi parar som ingen annan läckra bildreportage med tunga, läsvärda faktaartiklar och högintressanta annonser. Allt publicerat med högsta kvalitet på text, bild, form och tryck. Som läsare av Hästmagazinet lär du dig mycket. Kyra Kyrklund svarar på dressyrfrågor och vår expertpanel består även i övrigt av de allra bästa inom sitt gebit. Här avlöser skolor med olika teman varandra, för det mesta två olika skolor i varje nummer.

"Vi är mycket glada att Hästmagazinet vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/hastmagazinet

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.