Sveriges Makalösa Föräldrar

Hagapicknick för makalösa familjer!

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2007 11:12 CEST

Lokalföreningen Stockholms Makalösa Föräldrar inbjuder stadens alla ensamstående föräldrar och deras barn till picknick i Hagaparken den 25 augusti. Vi förlänger sommaren tillsammans med lek och trivsam samvaro invid Koppartälten mellan 12 och 16.

Kom du också! Vi säljer nya boken Makalösa föräldrar – en bok med och om ensamstående familjer, för billiga 135 kronor för medlemmar (ord.pris 235 kr)!

Boken bygger på nära möten med ensamstående föräldrar runt om i landet. De berättar om sina liv och diskuterar viktiga frågor som föräldraskap, sociala nätverk, skilsmässa, ekonomi, kön och arbetsmarknad. Berättelserna sätts i ett större sammanhang, i det samhälle vi alla delar. De flesta människors insikt om att det finns olika sorters familjer idag rimmar illa med det existerande samhällssystemet som fortfarande bygger på kärnfamiljsnormen.

Ta med egen picknick till dig och din familj! På plats i Haga finns aktiva medlemmar som kan svara på frågor om föreningen och höstens aktiviteter, samt volontärer som leker med de barn som vill. Varmt välkomna!

Kontakt, Stockholms Makalösa Föräldrar: Helen Rydberg 0708-77 31 08, Maria Lohe 08-720 14 32
Kontakt, boken Makalösa föräldrar: Anna-Klara Bratt 070-772 17 52, Karin Salmson 0733-38 24 27