Mirum Galleria

Hageby satsar på musikaliska julklappar

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 11:09 CET

Flera välkända ansikten sjunger in julen på Hageby i år.
– Vi har medvetet prioriterat artister i jul. Musiken är ett viktigt inslag i jultider, säger Annelie Svensson, Center Marketing Manager på Hageby Centrum.

Amy Diamond var först ut med att sjunga julsånger på Hageby Centrum i år. Med nytt album drog hon stor publik.

Näst ut är Melodifestivalaktuella Ulrik Munther. Redan nu på söndag står han på scen inför en förväntansfull tonårspublik.

Ulrik Munther är en unik musiktalang som startade sin karriär via Internet. Utan skivbolag eller agenter fick han över en miljon visningar på YouTube.  Det började med att ha vann Melody Grand Prix Nordic med sin egen sång ”An ordinary day”. Efter det kom han tvåa i Metro Music Challenge med sin komposition ”Life”. I dag syns han i tv, och har turnerat sedan ett år tillbaka, med ett kontrakt på Universal Music.

I mitten av december storsatsar Hageby på en artisthelg. På lördagen sjunger flera deltagare ur Idol, dagen efter, den 18 december, kliver Eric Saade upp på scenen.

– Att sjunga på ett köpcentrum är annorlunda. Jag får träffa mina fans på ett helt annat sätt, och får möjlighet att signera skivor. Jag har faktiskt inte signerat något sedan i våras, så det ska bli roligt att få göra det igen! Hageby är ett av få ställen jag kommer att signera på.

Saade är ute på exklusiv signeringsturné för att lansera sitt nya album, ”Saade Vol.2”, ett album där han själv skrivit samtliga låtar.

– Det är ett lite hårdare sound än min förra skiva, men det är fortfarande electro-pop, säger han.

För att intervjua artisterna, kontakta:

Ulrik Munther:  Christina Bredberg på Universal Music, tel 08-629 53 00.

Eric Saade: Tomas Lingman, Lingman & Co, tel: 070-786 60 70.

Hageby – Världens Centrum ingår i Steen & Strömkoncernen, Skandinaviens största och ledande köpcentrumutvecklare. Koncernen har 56 köpcentrum i Sverige, Norge och Danmark. Vår historia går mer än 200 är tillbaka i tiden och vår vision "Vi berikar modern shopping" avser såväl konsumenter som hyresgäster och samhället i stort.